App til mindfulness?

Da jeg for nogle uger siden begyndte at få nogle underlige symptomer af vidt forskellig art, kom jeg til at tænke på, at et voldsomt arbejdspres i et godt stykke tid måske havde udløst en begyndende stress hos mig. Derfor valgte jeg at tage en snak med den psykolog, som er fast knyttet til vores arbejdsplads som en slags stresscoach, vi medarbejdere kan trække på, hvis vi selv mener, der er behov for det. Læs om det her.

Hun lyttede til min fortælling om periodevis dårlig nattesøvn og en mærkelig form for træthed, der gjorde selv de mindste, daglige opgaver til en næsten uovervindelig forhindring for mig.

Hun var ikke længe om at konkludere, at jeg helt sikkert havde tydelig symptomer på stress, men hun mente også, at jeg heldigvis havde henvendt mig til hende i tide, så vi sammen kunne styre tingene, uden at det udviklede sig til noget mere langvarigt.

Hun anbefalede mig at starte med en let stress behandling, der i første om gang indebar, at jeg skulle sygemelde mig i en uge. Og i den uge skal du ganske enkelt gå hjem i din hule og slikke dine sår, som hun noget metaforisk udtrykte det. Du skal gøre de ting, du har lyst til, og du må ikke føle dig forpligtet til noget som helst, understregede hun.

Og så downloadede hun en app til mindfulness på min mobiltelefon og anbefalede mig til at lytte til indholdet mindst tre gange et kvarter pr. dag. Det hjalp fint, så nu er jeg ovenpå igen.