Vi lever i en digital verden. Alt kan ske via de nye teknologier. Og dem bliver der hele tiden udviklet på, så vi kan blive effektive og undgå fejl og misforståelser. Det handler dog ofte om, at de teknologier, som vi bruger, kan koordineres, og er kompatible med hinanden. Fx så kan det være et problem at sende en mail fra helt ny platform til en gammel. Den gamle kan simpelthen ikke forstå de koder, som den nye har brugt til at sende mailen med. Det kan derfor være ret værdifuldt for en virksomhed, hvis den for koordineret – og eventuelt også ryddet op i alle de forskellige programmer og applikationer, som den bruger. Sagt kort: Det kan være værdifuldt at få et strømlinet og let, anvendeligt system sat op internt i virksomheden.
En ideel løsning
Og her er et Microsoft 365 intranet ideelt. Sådan et intranet kan øge effektiviteten betydeligt, fordi alle vil have adgang til de samme oplysninger, og alle vil kunne hente relevante data, for deres del af arbejdet. Man kan sige, at et Microsoft 365 intranet er en moderne virksomheds mødested, fordi alt samles i intranettet, og kan deles med alle.
Et Microsoft 365 intranet skal naturligvis tilpasses virksomhedens særlige behov. Der kan være tale om at nogle brugere ikke skal have adgang til alle data. Der kan være tale om at alle medarbejdere skal kunne håndtere de samme programmer. Og ja, nogle skal måske kunne håndtere flere applikationer end andre. Det kan sagtens lade sig gøre at sætte sådan et intranet op. Fordelen er, at det bygger på en logik, som de fleste PC-brugere kender og ikke er bange for at bruge. At der så kan være mere eller mindre komplicerede applikationer, som nogle medarbejdere skal kunne bruge fejlfrit, er et spørgsmål om at de får den nødvendige træning og viden om lige de applikationer.
Sikrer god kommunikation
Det vigtigste er, at et Microsoft 365 intranet sikrer god kommunikation imellem alle medarbejdere. At der kan være forskellige niveauer for vidensdeling internt i virksomheden, kan løses ved at intranettet geares til lige det.
Så hvis der er kommunikationsproblemer i din virksomhed, så kan det være at du skal kigge på hvordan intranettet er sat op. Der kan være tale om, at det ikke er nemt for medarbejderne at finde de informationer, de har brug for. Det kan skabe gnidninger og problemer. Og det vil du sikkert helst undgå. Et Microsoft 365 intranet kan etableres så det passer til lige, de behov, din virksomhed har – og det helt fantastiske er, at alle medarbejdere vil få opdateringer af applikationerne de anvender samtidigt. Det sikrer god kommunikation. Og er det ikke kommunikationen, som er det vigtigste i vores vidensøkonomi? De fleste virksomheder er blevet digitale, og meget styres uden at vi egentlig tænker over det. Derfor skal kommunikationen være i top.
Måske har du allerede et intranet. Alligevel oplever du knuder i kommunikationen og delingen af viden og data. Måske er dit intranet baseret på et meget gammelt system, som slet ikke er kompatibelt med de nye teknologier, som findes i dag.